HTML

Vegyél Vissza!

El tudjuk kerülni? Összefogunk majd? Milyen irányba, hogyan teszünk lépéseket? Ki oldja meg a problémát, a politikusok, a tudósok, az ipar új eszközei, tudományos felfedezések, ma még nem létező erőforrások, netán a földönkívüliek? Esetleg mi magunk? A nagy kérdés az, vajon mi történik majd 2020-ig? Mire vagyunk, lehetnénk képesek? Te hogy látod? Helló Holnap! Esszépályázat és projekt a Vegyél Vissza! Klímaváltozás elleni program kiirásában

Friss topikok

  • alien88: Csak idéznék... "Az fél éve tartó ’ökoháború’"; "14 éves német juhász" (- ajánlom a Magyar helyes... (2011.01.09. 16:55) Szilágyi Miklós (25) - Csoki
  • alien88: Miután belenéztem, a kommentekbe - és az elsősorban díjazott műveket végigolvastam, be kell látnom... (2011.01.08. 15:37) Farkas Máté Lajos (18) - 2020
  • Lali#25: "Telefonálni szeretne? Csak bátran, telefonáljon a múltba. Ha felveszik, üvöltse bele: Tedd már l... (2010.11.23. 21:10) Cseh Péter (20) - Helló Holnap

Archívum

Farkas Boglárka (18) - Az utolsó

2010.11.23. 09:43 Vegyél Vissza!

Szikrázó napsütésben fürdik a város, ezen a kellemes kora őszi délután. 2020-ban járunk, egy országban, aminek a neve most nem fontos, annak is a fővárosában, ami szintén nem érdekes.

Az utcákon munkából kezdenek hazaszállingózni az emberek, csörömpölnek a biciklitárolók, benépesülnek a bicikliutak. Aki nem biciklin megy, az a tömegközlekedést választja, hisz ez kényelmes praktikus.

A város zaja behallatszik K-hoz is. K nem szereti a biciklik zaját, K egy autópályamérnök. Irodája egy ódon bérház harmadik emeletén áll, ajtaján kopottas névtábla: K, autópályamérnök. Fölötte kézírással, némi iróniával firkantva: az utolsó.
 
K most feláll az íróasztalától és becsukja az ablakot. Egy pillanatra elidőz a szeme a fővároson. A belvárost parkosították, mindenhol zöldtetők és napkollektorok. A utcákat sétálóutcákká alakították, ahol gyalogosok és biciklisták közlekedhetnek kedvükre.
 
-Zöldek…- morogja maga elé és visszaül az íróasztalához.
 
Egy fontos beszéden dolgozik, amivel a város vezetőségét szeretné meggyőzni a városból induló induló mintegy 50 km-es megmaradt autópályaszakasz szükségességéről. Régebben sikeres üzletemberként dolgozott, sajnos későn eszmélt, nem fektetett be alternatív energiahordozókba. Ez okozta vállalata csődjét, kollegái rég a város zöldítőprogramján dolgoztak, míg benne még mindig a letűnt kor értékrendje élt.
 
Öregszem- gondolta egyik reggel, amikor kiállt a garázsból. Hisz irodájába csak egy vargabetűvel jut el autóval. A környéken azon ritka emberek közé tartozott, akinek még kizárólag benzin meghajtású autója van. Legtöbben már a hibrid autókat részesítették előnyben.
 
Ehhez hasonló gondolatok kergették egymást a fejében, amikor pontott tett a beszéde utolsó mondata végére.
 
Nem lesz ez jó, gondolta, legyőznek és parkosítják az utolsó autópályánkat is.
Sóhajtott, majd kikapcsolta a nootebookját és hazaindult.
 
Másnap reggel elsőként jelentkezett parkőrnek, élete hátralevő részében pedig fütyörézve végezte munkáját üde zöld környezetben.
 
Így tűnt el az utolsó autópályamérnök is 2020 őszén.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegyelvissza.blog.hu/api/trackback/id/tr642467316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása