HTML

Vegyél Vissza!

El tudjuk kerülni? Összefogunk majd? Milyen irányba, hogyan teszünk lépéseket? Ki oldja meg a problémát, a politikusok, a tudósok, az ipar új eszközei, tudományos felfedezések, ma még nem létező erőforrások, netán a földönkívüliek? Esetleg mi magunk? A nagy kérdés az, vajon mi történik majd 2020-ig? Mire vagyunk, lehetnénk képesek? Te hogy látod? Helló Holnap! Esszépályázat és projekt a Vegyél Vissza! Klímaváltozás elleni program kiirásában

Friss topikok

  • alien88: Csak idéznék... "Az fél éve tartó ’ökoháború’"; "14 éves német juhász" (- ajánlom a Magyar helyes... (2011.01.09. 16:55) Szilágyi Miklós (25) - Csoki
  • alien88: Miután belenéztem, a kommentekbe - és az elsősorban díjazott műveket végigolvastam, be kell látnom... (2011.01.08. 15:37) Farkas Máté Lajos (18) - 2020
  • Lali#25: "Telefonálni szeretne? Csak bátran, telefonáljon a múltba. Ha felveszik, üvöltse bele: Tedd már l... (2010.11.23. 21:10) Cseh Péter (20) - Helló Holnap

Archívum

Farkas Máté Lajos (18) - 2020

2010.11.23. 09:45 Vegyél Vissza!

Tamás megszólalni sem tudott első megdöbbenésében. Megnyitotta újra a csapot, de megint nem jött semmi, csak a vákuum halk pöfékelésének a hangjával kellett megelégednie.
 

A telefonja után kapott egyből, majd a bejövő üzenetekre csúsztatva ujját elégedetten konstatálta: „Vízdíj (8231 Ft) befizetését jóváírtuk. Vízművek”. Nem értette, hogy akkor mi lehet a baj, hiszen víz a befizetett szolgáltatás ellenére sem jött a csapból… Egyből a Vízműveket tárcsázta, ám mély megdöbbenésére a másik oldal kapcsolása helyett a már jól ismert telefonos hölgy hangja fogadta: „Tisztelt Ügyfelünk! Cégünk a Nemzetközi Szükségállapotra való tekintettel szolgáltatásait határozatlan ideig felfüggesztette. A felmerülő kellemetlenségekért elnézését kérjük!”

Tamás gyorsan felhúzta magára kabátját és melegítőjét, majd az utca felé vette az irányt. A lépcsőházban valami fura érzés kerítette hatalmába, valami olyan, mint amikor az ember kilép a repülőtér kapuján egy számára ismeretlen világba. Kinn hihetetlen látvány tárult elé, amit eddig csak a filmekben látott: jégben csúszkáló egyenruhások, szirénázó autók mindenfelé. Az utcák teljesen elnéptelenedtek, régi, ócska katonai járművek szállították védett helyre a katasztrófaövezetben tartózkodókat. Hirtelen Tamást is karon ragadta egy egyenruhás, aki minden magyarázat nélkül betuszkolta a konvoj utolsó kocsijába.

Senki nem tudta a platón, hogy vajon mi történik épp a nagyvilágban, amiért ezek az események most megtörténnek. A néma csönd monotonitását csak egy kisgyerek reszkető sírása törte meg néha-néha. Az információ hiánya, a hallgatás csak egy újabb adalék volt a pletykáknak, amik a Golf-áramlat leállásától egy idegen bolygó becsapódásáig mindenről szóltak. Az egyetlen biztos pont a káosz volt, már amennyiben a káoszt lehet így nevezni…
 
2 hét múlva…
           
Tamás elővette zsebéből a kilépőkártyáját, és a kijárathoz lépett. Végigcsúsztatta a mágneses ajtón a jéghideg kártyát, majd kilépett a szabadba. A katonai támaszpont rideg idegensége után azt hitte, hogy már semmi sokkoló nem jöhet, de amit a szikla szélére lépve látott, az teljesen letaglózta: csak végtelen fehérséget látott mindenfelé, amerre a szem ellátott. Tehát igaz a hír: a jégkorszak beköszöntött, és ő is a Föld lakosságának azon 3%-ába tartozik, aki túlélte a változást, amit korábban senki sem gondolt volna…
           
A kihalt messziségbe nézett, majd mosolyogva jutott eszébe a latin órán tanult értelmetlennek tűnő mondás: Sic transit gloria mundi…

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vegyelvissza.blog.hu/api/trackback/id/tr612467319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vemalsar · http://freealternativegames.blogspot.com/ 2010.11.23. 12:55:01

Látom a Golf-áramlat másnak is ihletet adott :) Gratulálok!

Viviet 2010.11.23. 16:36:59

Gratulálok a nyerteseknek, de egyet nem értek.
Ez a szöveg terjedelemben mióta 2020 karakter?

Ha jól emlékszem a verseny szabályzata úgy szólt, hogy ("Írj 2020 karakterben arról, milyennek képzeled [...]")! Lehet akkor én értelmeztem rosszul és akkor ez volt a reklám szlogen, ami nem tartozik a versenymunkák elbírálásához, tehát plusz-mínusz formában billeghet. Úgy látszik csak én voltam az egyetlen, aki pontosan 2020 karakterben írt, és aki túl komolyan vette a szabályzatot. Rá kellett volna kérdeznem, de a verseny kiírásnál több helyen is oly annyira emlegetve lett az a 2020 karakter, hogy magától értetődő. Végül is csak 2 órát görcsöltem azzal hogy egy megfelelő szót helyettesítsek egy másikkal. Szinonimákat keressek.

Mindenesetre gratulálok azoknak, akik nem lépték túl azt a 2020 karaktert, ha már 2020-ről van szó, és így sikerült szép helyezést elérniük.

fetomy 2010.11.23. 17:05:46

Igazából már akkor néztem egyet, mikor a díjátadó elején elmondták, hogy figyelembe vették, hogy ki tartotta be a 2020 karaktert... Igencsak meglepett, azt hittem ez feltétel. Mondjuk szerencsére én nem küzdöttem sokat érte, mert már elsőre is éppen pont annyi karakter lett, aztán 1-2 kisebb módosítás után sem volt nagy gond vele.
Szóval aztán hallottam a 4 nyertes pályázatot, és már ott úgy éreztem, hogy egyik sem tűnik 2020 karakternek, aztán most megnézve, majdnem igazam is lett, annyit tévedtem, hogy a 4-ből az egyik annyi.

Amúgy ha nem tudtam volna pont ennyi karaktert írni, el sem küldöm, mert gondoltam nem felel meg. De a jövőre nézve akkor ez szerencsés tapasztalat, mostmár tudom, hogy az ilyen kikötéseket nem kell komolyan venni :)

Egyébként végül még annyit, hogy gratulálok a 24 helyezettnek, és köszönöm, hogy köztük lehetek :)

Vegyél Vissza! 2010.11.23. 17:12:47

@Viviet: szia, igazad van, valójában 2114 karakter. Nagyon nagy dilemmában voltunk és vagy ki kellett volna dobnunk az esszék több mint felét, vagy pedig elfogadni mindegyiket. Végül így döntöttünk:
- elfogadtuk a hosszabbakat is
- elsősorban a tartalmat, stílust egyediséget vettük figyelembe
- másodsorban a tájékozottságot, összetett mondanivalót
- harmadsorban azt, hogy betartotta-e a 2020 karaktert
- negyedszerre pedig azt is hogy ha nem tartotta be, akkor mennyivel lépte túl.

Két döntés közül, azt választottuk, ami több embernek kedvezett: ha kiszórtuk volna a 2020-nál több karakteres anyagokat, akkor most kevesebb mint a felét lehetne csak itt elolvasni, a mi célunk pedig az volt, hogy minél többen írjanak, elgondolkozzanak a témán.

.. és nem gondoltuk hogy ennyi lesz a szabályszegő:)

Lali#25 2010.11.23. 17:21:15

Sziasztok!
Enyém ez az esszé, és már nem az első utalást olvasom, hogy nem volt 2020 karakter.
Én megkérdeztem a szervezőket e-mailben, és ők jelezték, hogy a 2020 karakter csak egy közelítő érték, nem muszáj pontosan annyinak lennie.
Így is rengeteget kellett dolgozni a karakterkeret szűkítésén, de megértem, ha valaki csalódott, mert betartotta a szabályokat, és mégis egy olyan pályázat nyert, ami máshogy lett megírva.
Ezért kell megkérdezni legközelebb:)

fetomy 2010.11.23. 17:52:28

Szia,

személy szerint nincs bennem negatív érzés, örülök, hogy egyáltalán helyezést értem el :) Így legalább nem kellett felolvasnom :D

Amúgy örülök, hogy nem tudtam ezt előre, így legalább plusz sikerélményt jelentett, hogy sikerült az előírt keretek közé szorítanom :)

Mégegyszer gratula a győzelemhez ;)

mucsesz 2010.11.23. 20:18:59

Értem! Tehát, aki betartotta a szabályokat az rácseszett, és akinek nem volt egyedi ötlete, az megnyerte.

"Kinn hihetetlen látvány tárult elé, amit eddig csak a filmekben látott: jégben csúszkáló egyenruhások, szirénázó autók mindenfelé."

Igen, ilyet CSAK a filmekben láthatsz:

www.youtube.com/watch?v=SnvqsWVluCE

Cruel reality 2010.11.23. 23:05:37

Szerintem nem kellett volna kidobni az esszék felét...csak azokat, akik a "szabályokat" nem tartották be, nem díjazni,vagy különdíjazni, vagy kitalálni rá valamit. A kiírt szabály azért van, hogy az alapján dolgozzon mindenki, kivéve, ha valaki miatt megváltoztatják utólag a szabályokat, de akkor felmerül az ún. "bundagyanú"; na ebbe már én is belekavarodtam. Lényeg: ha valamit kiírnak, szerintem ahhoz tartsák is magukat, az is feladat, hogy akkora terjedelemben fejtsd ki a mondanivalód. Persze nem győzöm hangsúlyozni, hogy "szerintem".
mucsesz: igazad van, elolvastam a pályázatok jó részét, szerintem volt pár ennél jóval egyedibb, tájékozottabb és szabályszerűbb. Ez van...:)

Cruel reality 2010.11.23. 23:11:34

@Viviet: így jártunk. :) Én is szenvedtem a karakterekkel! :D De pont 2020 lett néhány sikertelen próbálkozás után! Én inkább teljesítettem a feladatot (ha azt írták ki, úgy kell kivitelezni - én naiv :P...) és nem kérdeztem meg,így utólag gondolva úgy könnyebb lett volna...

Pettii 2010.11.23. 23:58:09

Én amikor lemértem a sajátom 2020 volt, most ahogy innen kimásoltam 2018:) Mindenképpen azon voltam, hogy ezt betartsam, szerencsére nem kellett sokat szenvednem vele. Remélem azért nem alakul ki itt komment háború:)
Grat!
Cs. Peti

Vegyél Vissza! 2010.11.24. 10:42:37

@mucsesz: erre volt a zsűri, hogy megítélje, SZERINTÜNK ki volt az ötletes és ki nem. ha nem értettél egyet a zsűri összetételével, vagy nem tartottad esetleg hitelesnek őket, akkor nem kell elindulni. Üdv. VV

Vegyél Vissza! 2010.11.24. 10:45:47

@cruel reality: végigolvastam mind a 209 esszét és sajnos ha betartottuk volna a 2020 karakteres szabályt, akkor a fele ment volna a kukába. Gyerekek, legyünk már egy kicsit jobb fejek... mi megpróbáltuk..
bundagyanú???? Réz András, Novák Péter, a Ringier és a Telekom titkos összeesküvést szervez ellenetek aminek a feje a JNO..? ne viccelődjünk már!! Ez egy non-profit kiirás volt amiben mindenki segített nekünk és a saját munkáját tette bele, kikérem a többiek nevében is ezt a fajta hangnemet és térjünk vissza oda ahonnan az egész indult: Minél több vélemény megosztása az emberekkel, mit gondoltok Ti a klímaváltozásról..
EZ VOLT A CÉL, EZT ELÉRTÜK.

mucsesz 2010.11.24. 12:43:32

Megköszönném, ha NEM törölnézek ki a kommenteimet és elmondhatnám a véleményem.

Vegyél Vissza! 2010.11.24. 12:50:36

kedves Mucsesz! Minden konstruktív vélemény érdekel minket, de az utóbbi 3 kommentedben csak pocskondiáztál. Ez egy pozitív kezdeményezés, lelkes résztvevőkkel, támogatókkal és minden egyébbel. A negatív hangvételedre tényleg nem vagyunk kíváncsiak és ha csak ilyeneket kapunk tőled, azokat is törölni fogjuk. Köszönöm előre is, ha eltekintesz tőle és nem adsz több felesleges munkát nekünk! Ez a blog a díjazottakról és az ő munkájukról szól, arra készült! üdv. VV

mucsesz 2010.11.24. 13:03:03

@Vegyél Vissza!: Kedves VV!

Nem érzem úgy, hogy az előző kommentjeimben, hogy a Te szavaiddal éljek, pocskondiázás lett volna. Véleményem van valamiről, ami Neked, Nektek nem tetszik. A pályázat kiírásakor felállítottatok egy szabályrendszert, amit sokan be is tartottak, ha jól tudom. Ezek után figyelmen kívül hagytátok a saját szabályaitokat. Ez szerintem olyan, mintha egy foci meccsen utólag megadnának minden lesgólt, mert azzal nyerhet Y csapat.

Csak ennyit szerettem volna leírni, remélem ezt nem törlitek.

Üdv, n

Vegyél Vissza! 2010.11.24. 13:16:25

@mucsesz: hát most már azért korrektebbül fogalmazol, mint a törölt kommentekben.. :) köszönjük. ismételni tudom önmagam: ha mindenkit kizártunk volna a 209 pályázatból aki nem tartotta be a karakterszámot, kb. a fele, de inkább kevesebb maradt volna meg. Mivel az elsődleges cél az volt, hogy minél több anyagot tegyünk közzé, minél több embert ösztönözzünk gondolkodásra, ezért kénytelenek voltunk felülbírálni saját magunkat. A cél szentesítette az eszközt!:) a két rosszból: 1. kizárunk több mint 100 embert, 2. elfogadjuk a hosszabb pályázatokat is: a kevésbé rosszat választottuk. SZERETNÉM HANGSÚLYOZNI: NEM EZ DÖNTÖTT PRO VAGY KONTRA, HANEM A TARTALOM.

mucsesz 2010.11.24. 13:32:45

@Vegyél Vissza!: nem a 2020 karakter zavar a legjobban ebben a nyertes pályázatban, hanem az, hogy nem egyedi, nincs benne semmi új, nem tartalmaz semmi realitást, ezért nem értem miért ez nyert. Aki látta a Holnapután című filmet, az tudja, hogy ugyanezt "írja" le. Aki ismeri Magyarország földrajzi adottságait, az tudja, hogy nem lesz gond a vízellátással és egy jégkorszak sem a magyar népet súlytaná a leginkább.

Köszönöm, ennyi befejeztem.

Viviet 2010.11.24. 19:18:40

Most, hogy mondod mucsesz, valóban kissé irreális a sztori.

De engem még mindig a szabályzat módosítás zavar. Látom, azért vannak rajtam kívül még, akiket zavar(t). Valahogy elveszett a hitem ebben a szervezetben. Cél ide vagy oda, más szenvedett a pontosságra, míg egy pontatlan lett az első. Ha más megtudott írni ehhez hasonló munkát szabályzat megszegése nélkül(a nyertesek egy részére gondolok), akkor Ő miért nem tudott? Miért nem finomított, csípett el belőle? Olyan kusza ez az egész, de legfőképp fájó és igazságtalan a többiekkel szemben. Ha már olyan jól megy Önöknek a szabályzat módosítás, akkor az is jól mehetett volna, hogy visszaküldik az érvénytelen pályázók munkáit, meghosszabbítják kicsivel a versenyidőt és nem lenne probléma.

Komolyan, az ember nem tud másra gondolni ilyenkor, mint hogy beépített ember. És tényleg, a művet elolvasva én se vágtam magam hanyatt, mupesz érvelése pedig teljesen ésszerű.

Úgy döntöttem nem hiszek többet magyarok által kiírt pályázatokban, mert megint megépítenek milliókból egy 20 cm-es kilátót (nem emlékszem már pontosan hány cm-es).

Cruel reality 2010.11.24. 20:44:47

@Vegyél Vissza!: én nem azt javasoltam, hogy zárjátok ki, hanem, hogy ne díjazzátok, kettő között van különbség. Ez csak vélemény és ahogy olvasom, vannak negatív véleményt alkotók,ami bizony minden pályázat velejárója (én is írtam már ki pályázatot, tisztában vagyok vele...).

Vegyél Vissza! 2010.11.25. 10:13:16

Kedves Viviet Mucsesz és mindenki más aki panaszkodik ! Lehet utánunk csinálni..Kezdjetek el csinálni egy non-profit szervezetet munka mellett, gründoljatok hozzá támogatókat akik nyilvánosságot adnak az egésznek, szakértőt akik hitelességet, vállalatot aki ajándékokat biztosít, dolgozzatok vele, aztán dobjátok ki a felét, utána pedig ha már ennyit dolgoztatok vele, nyerészkedésből (?) adjátok a díjakat a haveroknak.. ez igen életszerű!! Én magam 34 éves vagyok így egyik díjazottal sem koptattam együtt az iskolapadot.. Mivel az volt a kérdés hogy milyennek képzelem el 2020-ban Magyarországot, hát olyannak, ahol nem a szokásos magyar virtus van már a tizen-huszonévesek fejében, miszerint csak a rosszindulat és az érdekek irányíthatnak valamit, hanem akár jószándék, tenniakarás is. Oké, nem tartottuk be a 2020-at, égessetek el bennünket elevenen, meg azokat is akik elszúrták és véletlenül se vegyétek észre, hogy mi volt az eredeti cél. Ha lehet kérni, maradjanak olvasni és kommentelni azok, akik értették miért csináltuk ezt az egészet. Köszönjük, VV csapat.

Cruel reality 2010.11.25. 11:46:17

@Vegyél Vissza!: ne legyetek már kiakadva...máskor hirdessetek rajzpályázatot óvodásoknak, ha nem viselitek el az ilyen kritikákat. A negativ hangvételt el kell viselni. A célotokat mindenki érti és szerintem el is ismeri, csak rontja a hitelét a pályázatnak néhány dolog. én egy 10essel fiatalabb vagyok Nálad és sajnos már tudom, hogy ha csinálok valamit teljes odaadással, akkor annak úgysem fog mindenki örülni...ez van, nem leszek mérges, ez ezzel jár.Mint pályázati kiirónak és VV tagnak, vagy amilyen poziciót betöltesz, nem lehordani kéne a kritika megfogalmazóit, hanem elfogadni, magadban mérgelõdni és ide egy kedves 'igen, értem a problémát, tanultunk belõle, 1000 bocsi azoktól, akik pontosan betartották a kiirást, máskor odafogyelünk'öt irni.Mennyivel egyszerûbb lenne? Amúgy általában a pályázatok inkább a rosszindulatról, reményvesztettségrõl tanúskodnak, nem a tenni akarásról, pozitiv pályamû nem sok született. De ez is csak szubjektiv vélemény.

Vegyél Vissza! 2010.11.25. 16:20:28

@cruel reality: nem vagyunk kiakadva:) köszönjük a sok építő jellegű kritikát, 1000 bocsi mindenkinek, máskor odafigyelünk, peace love :)

hatalmastalán 2010.11.25. 17:37:02

Sziasztok.
Én is küldtem be pályázatot és hát hiába.(pedig szívből irtam,igazi magyarként) Kicsit szomorú vagyok de hát nem nyerhet mindenki, elkell hogy fogadnom. Én csak annyiban nem értenék egyet, hogy mért pont ez lett a nyertes pályázat?? Alig van benne fantázia...és úgy tudom nem csak a klima változásról lehetett irni. Másrészt pedig, nem értem mért lenne 10 év múlva jégkorszak amikor mindenki a globális felmelegedésről beszél??? Mucseszt meg szeretném megvédeni, ugyanis szabad országban élünk és mindenki azt mond amit akar. Nem lehet mindenkinek ugyanaz a véleménye,nem mindenki lehet jó véleménnyel...
Kicsit nem tartom igazságosnak a zsűrit. De ez van.

Vegyél Vissza! 2010.11.25. 17:55:33

@hatalmastalán: a globális felmelegedés és a jégkorszak összefüggéseiről a pályázat szakmai háttéranyagában is találsz információt: vegyelvissza.hu/zold_cuccok/tudastar/
(az anyagot a Jövő Nemzedéke Országgyűlési Biztosa állította össze és bocsátotta rendelkezésünkre)

vicu313 2010.11.25. 18:51:40

Az Isten áldjon meg benneteket, ne legyetek már ekkora birkák!!! Tényleg azon vitatkoztok, hogy ki tartotta be a 2020 karaktert és ki nem???!!! Felfogta egyáltalán valaki ennek az egésznek a lényegét? Fajok pusztulnak ki, több 100 millió embernek nem jut tiszta ivóvíz, folyamatosan minden sz**ral mérgezzük a Földet… Hadd ne részletezzem, pont erről szóltak ezek az írások.
Tessék inkább minél több ember figyelmét felhívni a problémákra! Küldjétek el az ismerőseiteknek az oldal címét vagy legalább a saját írásotokat, hogy lássák az emberek, vannak akik tesznek/ tenni akarnak ezért az ügyért (vagy legalább írnak róla)! Tessék harcolni, nem ilyen hülyeségekről vitatkozni!!!
Ha fejenként mindegyiktek rávesz mondjuk 300 embert arra, hogy szelektíven gyűjtse a szemetet, kap tőlem mindenki egy Samsung Galaxyt. Ezen ne múljon…

Vegyél Vissza! 2010.11.25. 19:01:54

@vicu313: KÖSZÖNJÜK VICU, SZÍVÜNKBŐL SZÓLTÁL!!:)

mucsesz 2010.11.26. 08:55:17

@vicu313:
Kedves vicu313!

Látom, Te sem érted a problémám ugyanúgy ahogy VV sem. Gond van a Földdel, de gond van már vele az ipari forradalom óta. A pályázat kezdeményezése becsületre méltó, az elbírálással szemben vannak fenntartásaink. Rendben van, hogy fajok pusztulnak ki és sok ember nem jut ivóvízhez, de ez így volt száz évvekkel ezelőtt is, hiszen most sem sétálgatsz együtt mamutokkal vagy dinoszauruszokkal. A víz probléma sem minket fog érinteni, ezt is tudjuk. Hamarabb fogunk belehalni abba, amiket manapság kapunk "ételként", mint éhhalálban. Véleményem szerint nálunk nem az emberekkel van a baj, hanem azzal, hogy nincsenek normálisan szabályozva a környezetre terhes tevékenységek. Ha valaki erre rá tudna világítani és betartatni a szabályokat a nagyobb vállalatokkal, akkor nem kellene ennyire negatív világképet felállítanunk. Tehát 10 év múlva nem egy jégkorszaktól kell félnünk, hanem attól, hogy semmi sem változik és a "nagyok" ugyanúgy folytathatják a tevékenységüket változatlan módon.

A nyertes esszével kapcsolatban továbbra is fent tartom a véleményem: nem egyedi, nem reális, nem világít rá jól a problémákra.

Üdv, n

hatalmastalán 2010.11.26. 18:55:04

Vicus313-al teljesen egyetértek. Én csak azt nem bírom felfogni miért pont ez lett a nyertes pálya mű amikor rengeteg sokkal jobb van ami még kreatívabb is:/ ???!!!??

vicu313 2010.11.27. 22:58:17

@mucsesz:
„Rendben van, hogy fajok pusztulnak ki…, hiszen most sem sétálgatsz együtt mamutokkal vagy dinoszauruszokkal.” Persze, csakhogy a dínók nem azért haltak ki, mert a fenekük alól az ember kivágta az esőerdőt.
„A víz probléma sem minket fog érinteni, ezt is tudjuk.” Hogyhogy nem minket? És mi az hogy fog? Ezt kérlek magyarázd el nekem.
„Hamarabb fogunk belehalni abba, amiket manapság kapunk "ételként", mint éhhalálban.”
Drágaságom, ha valamit eldönthetsz, akkor az az, hogy mit veszel be a szádba, rágsz meg és nyelsz le.
„Véleményem szerint nálunk nem az emberekkel van a baj…”
Igazad van, nem az emberek rakják ki az erdő szélére a szemetüket, nem az emberek hajítják el egy laza mozdulattal az utcán a cigijüket, nem az emberek azok, akik képtelenek megérteni, hogy szálljanak ki abból a rohadt autóból, és használják a tömegközlekedést, stb.
Igenis a legtöbb ember fejével, hovatovább lelkével komoly gondok vannak! És való igaz, hogy nem fog a fejekben egyik pillanatról a másikra megváltozni minden, de attól még igenis meg kell próbálni változtatni!
Hát, igen, a nagyvállalatokkal baj van, ezt nem vitatom, de ezt a problémát sem lehetetlenség megoldani.

A nyertes pályázatról meg csak annyit: az emberek különbözőek, különböző az ízlésük. A zsűrinek emez, neked meg amaz. Nekik most jobban bejött ez az irodalmi stílus, szép kerek mondatokkal, a végén egy kis műveltség-fitogtatással. Ezen most már utólag kár mérgelődni.
Na, szóval megismétlem: tessék továbblépni és dolgozni a Föld egészségesebbé tételén!
(és előre is bocsi, ha még mindig nem sikerült megértenem a problémádat:-)
Vica

Cruel reality 2010.11.29. 22:08:38

@vicu313: a Földön nem ez lesz az első jégkorszak (egyáltalán mit nevezünk jégkorszaknak, mennyi jégnek kell borítania a Földet), ezt mindenki tudja, aki kicsit is művelt...jelenleg a 6. klímaváltozás előtt állunk és az előző 5 nem feltétlen antropogén hatástól volt. Tehát ma amúgy is lenne globális klímaváltozás (miért?? ez van, ez a Föld természete és most nem mennék bele semmilyen más, esetleg extraterresztrikus összefüggésbe és itt nyilván nem az ufokra gondolok. ;) Vagyis a legnagyobb probléma nem a klímaváltozás, hanem az, hogy ez a folyamat nagyon gyors, mivel mi, emberek olyan hűségesen eregetjük az üvegházhatású gázokat és az igényünk csak nő és nő és nő... Igen, erre kell megoldást találni úgy, hogy az igényekből ne kelljen sokat faragni, de ne is növeljük tovább. Ez nehéz kérdés! Ki az, aki visszamegy barlangba lakni, vagy bringával fog közlekedni, esetleg beruház egy lóra. :D Vagy ki nem fog telefonálni többet? Még a nyertes pályázatok is valami digitális kütyüt kaptak! Itt már rég nem a pályázatról van szó szerintem, hanem az egyéni véleményekről.
A kajára rátérve pedig: azt hiszed egészségesen táplálkozol? Néha én is, aztán felvettem egy féléves toxikológia kurzust és kiderült, hogy a salátában halmozódik fel a legtöbb nitrát (vagy nitrit, nem mindegy, de annyiból igen, hogy egyik sem egészséges), tehát lehet az ember vega, az se egészséges, ehetsz sok húst, az se, semmi sem...erről is lehet vitát nyitni, mi a jó nekünk és a Bolygónak. Hol lehet kompromisszumot kötni, mely ponton?? Na ez az, ami a pályázatokból nem derül ki.
Magyarországon pedig azért nem lesznek vízproblémák, mert medencejellegünkből adódóan rengeteg jó minőségű felszíni és felszín alatti vízzel rendelkezünk! Ennek örülni kell és nem vészmadárként jósolni mindenféle butaságot! Magyarország elképesztően jó helyen van a Földön, a természeti katasztrófák minimálisak (oké, árvíz minden évben van, végre meg kellene erősíteni azokat a rohadt gátakat!!, vagy szigorítani az ártéri területek beépítését, persze akkor már mindegy, mikor ott van egy város), de földrengések minimálisak, meteorológiai katasztrófáról nem feltétlen hallani (oké, sok hirtelen, nagy áztató eső - igen, ez is a klímaváltozást egyik jele), de kis hazánk 2020-ban sok országhoz képest virágzani fog és most nem a gazdaságra gondoltam, hanem természeti adottságaira.

vicu313 2010.12.01. 19:42:42

@Cruel reality:

hali! Ezt most nekem címezted vagy csak félrekattintottál? Na, mindegy.

Más:
Aki még esetleg nem hallott róla: december 3-án, pénteken a Gödör Klubban a cancúni klímatárgyalást modellező program, "tárgyalás" lesz. Szerintem érdemes elmenni. (ingyenes!)
Neten utánanézhettek. (Remélem nem baj, hogy ezt ideírtam...)vicu

alien88 2011.01.08. 15:37:08

Miután belenéztem, a kommentekbe - és az elsősorban díjazott műveket végigolvastam, be kell látnom, hogy sok kifogásolás helytálló. A legtöbb bárgyú, irreális, stb. Komolyan... ilyen sztorik, hogy nincs víz? Ha már ilyenek lesznek, előbb fogy el a benzin - de ez most egy csomó a kákán... na mindegy.
Szóval a kiírásnál figyelni kell a szabályokra. Nekem pl. egy 1000 eurós pályázatnál abba kötöttek bele, hogy arial betűtípussal írtam, nem times new roman-nal, szóval máskor írjátok ki, hogy a 2020 karakter az ajánlott (konkrétan 2 napig szórakoztam, mire össze tudtam rakni pontosan a 2020 karaktert úgy, hogy ne legyen kevesebb az esszé. Továbbá ha nem esszé műveket is díjaztatok (az esszé általában egy-másfél oldal "prózai"), akkor azt is írjátok, hogy az esszé ajánlott. Egy pályázat - komoly díjakkal (egy e-book olvasót pl. én nem engedhetek meg magamnak csak úgy, stb.) nem babra megy. Ergó, ha sajátosan dönti el a zsűri - a meghatározott szabályokat figyelmen kívül hagyva - a pályázat nyerteseit, ne csodálkozzatok, hogy sokakban felmegy a pumpa, esetleg azzal rágalmaznak meg titeket, hogy házon belül játszottátok le... Megemlíthetném a rádiókabaré szkeccspályázatát, ahol szintúgy súlyos díjak voltak, és a szintúgy az ariel betűtípus miatt még csak ember kezébe sem került az írásom...
Egyébként az egyik előző kommentelő jól írta. A magyar (talán a többi is, csak arról nem tudunk) pályázatok kb. 95%-a már házon belül le van zsírozva. A többi pályázó ellehetetlenítésére szokták használni 1. A késleltetést: pl. olyan határidőket szabnak meg, amit normális ember képtelen teljesíteni. 2. Az eredményhirdetésről senkit sem tájékoztatnak (még csak nincs is hivatalos hirdetés, csak a néhány díjazottat keresik meg)*. 3. Annak ellenére, hogy kreatív írásokat keresnek hivatalosan - mindig a sablonok nyernek! Az utóbbi 3 pontot csak említettem, mint szolid észrevételt az utóbbi 4 éves "pályafutásom" során összeszedve.

*Pl. Kossuth Kiadó sci-fi pályázata, amiről 2 évvel a pályázat lezárása után kaptam egy levelet, hogy nem nyertem (körülbelül másfél évig a pályázat lezárásától kerestem rá havi 1-2-szer, de semmi nem volt a nyertesekről ) - és csak ebben a pályázatban 800.000 Ft-os volt pusztán az első díj. Gondoltam, megemlítek egy-két személyes tapasztalatot.
süti beállítások módosítása